Something about clocks and time - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Samantha Surquin - WaarBenJij.nu Something about clocks and time - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Samantha Surquin - WaarBenJij.nu

Something about clocks and time

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Samantha

19 November 2009 | Aruba, Oranjestad

Hey allemaal!!

Leuk dat jullie nog even mijn reisverslagje lezen ;) het is alweer bijna 2 weken geleden sinds ik iets gepost heb, dus hoog tijd :D

Intussen natuurlijk weer veel gedaan en meegemaakt.. Waar zal ik eens beginnen?!

Papa en mama waren hier natuurlijk de eerste dagen en we hebben lekker paardgereden!! Bij de ranch waar ik eerder werkte (3 jaar geleden) kon ik 3 paarden private meekrijgen, ideaal, geen tourguide en toch een tocht kunnen maken :D Voor papa de eerste keer dattie überhaupt zo dicht bij een paard kwam! Haha, en tijdens de tocht kreeg ik de indruk dattie t zelfs wel leuk vond!! Natuurlijk hebben wij dit 8e wereldwonder vastgelegd en ik ga mn best doen om de foto's weer te updaten! Mama vond t ietsje minder omdat Pitufa veel last van ongedierte had en dus vond dat ze t recht had om te gaan bokken, haha.

Verder hebben we heeerlijk gezeild en gesnorkeld in the Arubian sea (H) Grace en Robert hebben ons een private gegeven op de beste snorkelplekjes, echt zooooooo gaaf... Ohja en natuurlijk lekker op het strand liggen bakken ;) ik moet natuurlijk wel t kleurtje van een Arubaan kunnen evenaren :D Nog beter als je geen zin in natte voeten hebt dat de driver je nog even uit de boot tilt ;) laat dat nou geen onknappe verschijning zijn ... !

Vorige week woensdag hadden we ook een leuke actie trouwens.. Papa en mama bleven bij mij in het huis van Pieter en Elsje (Pieter is de dierenarts van de praktijk waar ik stageer, en ja dat is een nieuw werkwoord ;) ) En ja, het huis waar een dierenarts woont lopen aaaaaardig wat diertjes rond (in totaal 6 katten en 4 honden) wij zaten in de keuken en de rode kat kwam binnenlopen, nouhja, struikelen. T beestje zat met zn poot in het halsbandje geklemd en hij wilde heel graag bevrijd worden. Ik vond m er al anders uitzien dan de rode kat (Goofy) die hier rondloopt! En zo bleek ook.. Het katje had een kaartje om zn nek "Blossom, mi ta superlief, mi no tin doryo" wat zoiets betekend als ik ben superlief en ik heb geen eigenaar... Niets teveel gezegd want het was inderdaad, een heeeel lief aanhankelijk poezebeest. Enfin, volgende dag met Blossom naar de DA om te kijken of hij wel gezond was, mama en ik zijn samen gegaan en gelijk doorgereden naar het vliegveld om hem erbij in te checken!! Anyhow, om een lang verhaal ietsje te verkorten, ons kattenbestand is nu uitgebreid naar 5 stuks en wij zijn trotse eigenaar van een echte Arubaanse kat! Maar wat een manier om een beest te dumpen, damn... Het beestje is gewoon met een kaartje om z'n nek over het hek heen gedonderd... T is maar goed dat hij dat niet zo beseft/ ervaart, dat zou pas echt lullig zijn, dus voor iedereen die wel eens gedumpt is, er zijn lulligere manieren!! ;) dit (en Blossom) zijn gelukkig op de pootjes terecht gekomen! De dierenartsen hadden het hier nog nooit meegemaakt...

Nou verder hebben we eigenlijk heeeeel "tranquillo" gedaan, we zijn lekker uit eten geweest met Grace en Robert en daarna naar het casino gegaan (ik heb $10 gewonnen jeeeeeeeeeeej) en lekker op het strand gelegen. We hebben elke middag gelunched bij Salt&Pepper, haha die mensen wisten op een gegeven moment pre-cies waar we voor kwamen :p lekker autistisch iedere dag bij dezelfde tent aan dezelfde tafel in hetzelfde hoekje ;) maar t was wel heeeel lekker eten!

Laatste daagjes van papa en mama ook nog lekker 's avonds uit eten geweest :) Echt supergezellig..! Zondag was t tijd voor papa en mama om weer naar huis te gaan .. En we zijn (met kat!!) naar t vliegveld gereden, Ramon dacht nog steeds dat t een grapje was, haha. Op het vliegveld kwam ik achter een adner vervelend feitje; mn rijbewijs zat niet in mn portemonaie! Wtf! Dus ik alles leeghalen en denken.. Damn ik wist t echt niet en ik kon het ding ook echt niet vinden! Dus natuurlijk troubles met het huren van een auto (ik had die 10 dgn de auto van Pieter) Tot gister was het een raadsel, toen bedacht ik dattie ook nog wel in het scanapparaat (thuis, in NL) kon zitten, en ja hoor.. Stupid I am.. Dus nog gegadigden om hierheen te komen, mij een klap voor m'n kop te geven en mn rijbewijs daarna te overhandigen? Nee? jammer.. Maar goed, nu dus rondtouren zonder driverlicence :P

Na de stress van het kwijte rijbewijs moest ik ook nog afscheid nemen van papa en mama, ik haaaaaaaaat dat soort dingen!! Maar zij zijn weer goed thuis gekomen, en ik ben er over 69 dagen (of 10 weekenden ;)) weer.

Deze week ben ik (soort van) begonnen met mn stage, althans ik heb de papieren maar ben tot nu toe meer thuis wezen schrijven, haha. Maandag (eerste dag weer op de praktijk, nostalgie..) kwam Assemien gelijk met "wil je meedoen lootjes trekken?!" Jaaaaaa hier viert men Sinterklaas!! Sinterklaasliedjes in het papiaments, haha. Dus ja tuurlijk doe ik mee! Maar iedereen had in principe al getrokken, dus er was nog een lootje voor mij en voor Pieter. Komt 1 van de jongens die ik niet ken van de vorige keer; "Hoe kan je nu een suprise maken?! Je kent degene die je getrokken hebt niet eens!" Alleen ja.. Hij wist niet dat ik er eerder ook werkte ;) En gelukkig heb ik iemand die er eerder ook al werkte, niet dat dat t makkelijker maakt... Maar toch!

Zo het is alweer een aardig verhaal geworden (ik moet toch eens leren 1 keer pw te posten, dit schiet niet op!) Leuk trouwens jullie reacties! Ik wil natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven van het reilen en zeilen in NL dus keep me posted :D

Liefs, kusjes en knuffels, Sammy

(00297 5669107, Seroe Blanco 56 R, Oranjestad, Aruba)

Ohja en die clocks and time als titel; tsja jullie hebben de klok en ik heb hier de tijd, maar aan het einde waarschijnlijk toch niet genoeg tijd aangezien ik dingen moet inleveren op school, haha

• 19 November 2009 - 08:15

Anne:

Heej Sam!! Yes ik ben de eerste die een reactie mag geven haha:P Superleuk om te lezen wat je allemaal doet, klinkt allemaal super! En een nieuw poesje haha, cool, en dat mocht zomaar van je vader:P? Succes verders!! (K)

• 21 November 2009 - 00:13

Sandra:

Stagieren? Potver, nu is er nog een werkwoord wat ik moet onthouden!
    Maar leuk om je verhaal te lezen, en een nieuwe poes erbij! Echt super vet :D!Succes op je stage, en met je verslagen uiteraard.. dus niet teveel genieten hehe.

Liefs Sandra

• 23 November 2009 - 22:07

Lee:

Heej Sammy! Klinkt super relxt allemaal!!! K ben zwaar jaloers, het weer is hier suuuper slecht en ik loop nog steeds stage in ijselmuiden :S haha Abuba klinkt véél beter!

Geniet er van en succes met jou stage!

Liefs!!

• 30 November 2009 - 21:01

Anita:

Hey Sam wat leuk om weer wat van je te lezen,ik volg het niet iedere week hoor,maar nu ben ik weer helemaal op de hoogte.Heb Ramon nog niet over blossem gehoord,wel zielig,hier gaat alles goed,morgen eindelijk met Aniek afgesproken,en 9 dec de wijnproeverij!!Ik proef wel voor jouw ha,ha,tot gauw. kus Anita