Bon Pascu I Feliz Aña 2007!!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Samantha Surquin - WaarBenJij.nu Bon Pascu I Feliz Aña 2007!!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Samantha Surquin - WaarBenJij.nu

Bon Pascu I Feliz Aña 2007!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Samantha

24 December 2006 | Aruba, Oranjestad

Bon Pascu i Feliz aña 2007!!

Zooo vandaag alweer precies 5 weken dat ik op Aruba ben!! Ondertussen heb ik niet stil gezeten natuurlijk ;) in de laatste week voor de vakantie op de kliniek heb ik niet zo heel vele meegemaakt, beetje de normale dingen.. veel aangereden honden, honden met Distemper en nieuw was weer dat Parvo nu rond gaat.. alle 2 dingen die je in NL niet zo veel of eigelijk niet tegen komt en hoopt te komen. Er komen trouwens wel grappige mensen in de kliniek :p in de afegelopen week was er een vrouw die een nogal doorschijnende nachtpon + pantoffels droeg (haar honden zagen er beter uit dan zij :p ) en een vrouw die kwam vertellen dat haar ene hond de medicijnen voor de andere hond had opgegeten, waarop Pieter vroeg: is ie ziek geworden of gaan braken oid? Waarop de vrouw antwoorde, nee hoor hij is alleen maar hyperder en vrolijker geworden, en ik kon natuurlijk samen met de DA die het half voor me vertaalde mn lachen niet inhouden ;) soms is t maar goed als mensen geen NL spreken ;) ik versta papiaments tegenwoordig best wel aardig, jammer alleen dat mn spraak nog niet zo goed is…
afgelopen vrijdag hebben we kerstviering gehad, echt super gezellig :D Priscilla’s vader had een “kerstdiner” voor tussen de middag verzorgt, t was lekker ;) en daarna gingen we verhaaltjes vertellen :p alleen unfortunately niemand wist niemand wat, maar behalve Priscilla kende niemand het verhaal van Rudolph the Rednosed reindeer, dus die hebben we in stereo aan iedereen verteld ^^ (meer omdat ik de ene zin niet meer wist en zij de ander niet ;) )
Alleen wel heel sneu, vrijdag is mijn lievelingshondje van het asiel afgemaakt :( ze had de meest gevreesde ziekte voor honden op Aruba, hondenziekte… (distemper) erg ziek was ze nog niet, en wel nog vrolijk, goed eten en alles, mja voordat alle andere honden/ puppies ermee besmet zouden raken… Eva (shelter owner) hoeft als er een asielhondje ingeslapen wordt nooit echt een traantje weg te pinken, maar voor dit hondje stond iedereen om de tafel… echt heel sneu…

Nouhja en na vrijdag was mn vakantie begonnen! In t weekend ben ik niet zo heel druk geweest, ik ben met Esther (meisje die ik op schiphol heb ontmoet) gezellig wat wezen drinken en kletsen, we hebben afgesproken dat we naar een show latijns- amerikaans dansen te gaan in januari en zondag de 24e komt zij naar een feest op perle d’or ook gezellig dus :)

Zondag ben ik mee geweest naar de beach, en daar heb ik geparasailed, dat is echt zoooooooo stoer!!! Je kan over het hele eiland kijken, tot aan de zee aan de andere kant en tot aan de bergen in Snt Nicolaas, dus ong waar Wayaca ligt (voor Snt Nicolaas) en ik met hoogtevrees zag er eigelijk wel een beetje tegenop om de lucht in te gaan, maar zelfs met hoogtevrees is het heel goed te doen!! Aanrader dus ;) ik wil ook nog steeds gaan waterskieën en wakeboarden, even wachten totdat ik weer op de beach ben ;)

Vanaf dinsdag ben ik begonnen als tourguide (ja zelfs in mn vakantie werk ik ;) ) wel lange dagen! Dinsdag gelijk van 8u tot 18u, echt veel krijg ik niet betaald, maar van de 10 uur dat ik er was heb ik wel 6 uur op t paard gezeten ;) mesten en alles hoef ik niet te doen dus dat komt me wel goed uit ;) tot nog toe heb ik alleen complimenten als tourguide zijnde gehad ;) dusss voor mij de meest relaxede baan, hele dag tussen de horsies en verder niets hoeven doen ;) na zo’n dag heb ik O-benen ben ik best moe, maarrrr k vind t super om te doen ;)
Alex (owner van de ranch) zei tegen mij dat ik nog niet op de hengsten kon gaan rijden, naja dan hadtie mij maar geen paard moeten geven die naar andere schopte, onderweg heb ik geruild met tourguide die op Marc O’Polo reed (geweldig mooie hengst, super snel, kan heel mooi paso fino lopen) voor de mensen die een indruk van hem willen krijgen, iedereen weet mijn Kimboytje, zo’n kleur heeftie, zo hard kandie, alleen hij s ietsje groter (net al Zevan ong) iig nu ze n indruk van my hebben mag ik gewoon op hem rijden :)
Mijn 2e dag 5e tour ben ik gelijk er alleen op uitgestuurd met 2 mensen, beetje jammer alleen dat ik de weg niet zo best wist :( dus ja, beetje omgereden maar uiteindelijk op plaats van bestemming aangekomen, veilig en wel ;) de heren vonden het geweldig mijn tour dus in mn eentje gelijk 20 dollar tip gekregen ;) ze vonden het wel grappig dat ik de weg nog niet zo goed wist, onderweg was er een hond die 1 van de paarden aanviel, waarop deze ervandoor ging, gelukkig was Cleopatra (mijn paard) sneller dan Maverick dus ik had m snel weer, waarop die man niet kon stoppen bedanken, erg grappig :p

Ondertussen heb ik mn verhaal nog niet eens kunnen plaatsen omdat k geen internet heb sinds donderdag.. :( naja vanaf woensdag rijd ik Pamela, mn sort of vaste paard ;) hier lopen paarden niet gewoon stap/ draf/ galop, maar stap, paso fino, heel verzameld :p en galopperen kunnen ze ook als de beste.. Pamela is nog een heel jong en druk paard die ervan houdt om lekker hard te gaan :p en ze kan heel fijn paso fino lopen ;) jammer genoeg kan ik niet met toeristen en al lekker gaan racen, mja soms kan t wel met ervaren mensen ;) gisteren heb k gelijk een aanbod gehad om maar op de ranch te blijven werken :p naja k had totaal aardig wat tip gehad, ik had 3 tours gedaan en de andere guys 2 tours, totaal hadden we 255 dollar tip! Waarvan ik 70 dollar had, t meest van iedereen ;)

Nouhja een heel verhaal weer van mijn kant, ik ga eens even kijken of ik foto’s kan plaatsen van de tours, maar die moet ik nog maken ;) dus voor nu Ayo!! En zoals boven aan mijn bericht, BON PASCU I FELIZ AÑA 2007!!!!!
Enne jullie laten wel een berichtje voor me achter he ;)

  • 25 December 2006 - 02:36

    Joyce:

    Hardstikke leuk dat je het zo erg naar je zin hebt meis! Hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar en dat je nog maar heel erg veel plezier mag hebben daar!

    Dikke kus,

    Joyce

  • 25 December 2006 - 10:31

    Katie:

    Heej meisje!
    Leuk zeg om je berichtjes te lezen :D
    Volgens mij heb je echt een super tijd daar!
    Ik mag 9 jan. een sollicitaie phone gesprek gaan voeren met Orlando, dus wie weet kun je als je terug komt mijn berichtjes gaan volgen :p
    Nog heeel veel plezier daar en maak er een leuke kerst van!!
    Liefs Katie

  • 25 December 2006 - 10:57

    Jolanda:

    Hey!! zo dat was echt een lang verhaal! maar ik lees nu wel dat je het super naar je zin hebt! hele fijne kertsdagen en een gelukkig nieuwjaar he! en ik zie je snel weer op school!!
    dikke kus jolanda!:D

  • 25 December 2006 - 11:20

    Anne-Roos:

    Heeey Samantha! Wauw klinkt echt leuk allemaal! Dat doe je goed.. heerlijk de hele dag paardrijden :) met fooi!! Ik wens je hele fijne kerstdagen daar! Veeel plezier!! Dikke kusss Anne-Roos

  • 25 December 2006 - 11:52

    Annemae:

    Heej Sammie!! Wat stoer man, lekker de hele dag paardrijden, vet chill haha. Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!! Dikke kus en knuf, Ann

  • 25 December 2006 - 12:07

    Alieke A.k.a Wamba:

    HELE FIJNE KESTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUW JAAR!!!
    Gosh, zou willen dat ik es een keer zo'n stage had. *jaloers* :P

    Dikke knuffel!

    Alieke

  • 25 December 2006 - 12:28

    Arjan:

    Leuk weer ff wat van je te lezen:D Fijne kerst en een gelukkig vers jaar! Groetjes en tot op school!

    Arjan.

  • 25 December 2006 - 13:01

    Jonine:

    hey meis echt leuk je bend gewoon je hobby aan het uit ovenen en je krijcht er nog voor betaald ook. heerlijk!!
    ik heb mijn vakantie er al weer op zitten. jij ook een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar

  • 25 December 2006 - 13:05

    Timo:

    hey sam nog n fijne kerst en alvast n gelukkig nieuw jaar hè. k heb tamara al vanalles over je verteld:P, maar dat hoor je vast nog wel.

  • 25 December 2006 - 14:10

    Annelieke:

    hej sam, tis hier best koud maar geen witte kerst, iig fijne kerst en alvast gelukkig nieuwjaar liefs anne

  • 25 December 2006 - 16:57

    Anja:

    heeej! jij vermaakt je dus wel :):) haha en terecht? hoe ist verder? al weer heimwee naar ons in dit koude kikkerlandje waar weer is geen sneeuw ligt met kerst? :p hej meis geniet er van!! en tot in februari op school :| :)
    Kus ANja

  • 27 December 2006 - 21:12

    Gerard:

    Hoi SAm,ik heb het altijd al in je oogjes gezien,dollars!!!!!!!!!!!!.trouwens kun je niet voor je zelf beginnen?kun je binnen lopen.geniet maar lekker meid .gr.Peggy/Gerard

  • 28 December 2006 - 16:52

    Nick:

    ik zie het alweer jij komt terug in het papiaments :P
    maar zusiej vn me fijne dagen;)
    en..... ik hb vette vuur werk voorraad zl ik ook wt voor jou overhouden??

  • 29 December 2006 - 17:49

    Loessiej:

    Heyheyzzz Sammiej,
    Thnx voor je kaartjuh(K)!!!
    Blij dat je het zo naar je zin hebt, anders zou het ook maar zo saai zijn;)... Ik spreek je snel weer!!! Alvast een gelukkig nieuwjaar!!!
    Liefs en Kussies Loessiej

  • 02 Januari 2007 - 16:24

    Joeyyy:

    Hey Samz!

    Beetje laat berichtje, maar kom zelf net terug van wintervakantie in Norway (dus had wel een witte kerst, HA HA :P)...

    Anyway, je schrijven wordt steeds langer, wil je nou niet meer horen klagen over dat je niets te typen hebt he! Ziet er geweldig uit daaro, ben vooral jaloers op dat parasailen :P

    Nog veel plezier en ook (alsnog) een fijn nieuwjaar toegewenst :)

    Greetz,
    Joey

    P.S.
    Bedankt voor je kaartje, dacht nog aan je toen ik de mijne ging versturen, maar had geen idee hoe ik naar Aruba kon sturen en (zoals gewoonlijk met mij) verstuurde ik ze pas de laatste avond voor het vertrek van mijn vakantie...sorry...dacht nog wel aan je, dat telt ook, toch? :P

  • 05 Januari 2007 - 16:39

    Ammy:

    hey sammy, leuk he al die paardjes? fijne kerst etc gehad? hier wel, alleen geen sneeuw. bij jouw kerst met witte stranden :P en ik moet eten. dus tot de volgende keer!

    Liefs ammy

  • 02 Februari 2007 - 19:15

    La10:

    Jeetje nu al weer terug?? Dat is voorbij gevlogen, zeg. Naja je moet maar ff wachten totdat ik terug ben, spreken we snel wat af:D.

    Ik hoop dat je iig een top-tijd hebt gehad. Deze ervaring pakt niemand meer van je af.

    succes in de kou..;)

  • 06 Februari 2007 - 14:34

    Cathelijne:

    hey!!
    zo te horen hebbie het wel goed daar `;)Ben egt blij dat je het leuk vindt!!!!
    xxx Cathy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

Stage op Aruba

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2007

Mi ta bai...

24 December 2006

Bon Pascu I Feliz Aña 2007!!!

12 December 2006

W00t 1 maandje al!

19 November 2006

Stage is begonnen!

09 November 2006

De eerste dag!
Samantha

My travel diary for all my adventures abroad!

Actief sinds 09 Nov. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 26806

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 07 Februari 2016

Prague adventures!!

05 November 2009 - 26 Januari 2010

Back to Aruba!!!

08 November 2006 - 20 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: